Mobilność albo śmierć

Responsive Design Internet Web Online People Friendship Concept

Kwiecień upłynie pod znakiem testowania i modyfikowania stron internetowych, których właściciele chcą uniknąć spadku oglądalności. Dlaczego? Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Google zdecydowało się na premiowanie witryn przyjaznych urządzeniom mobilnym i działających zgodnie ze standardami responsywności.

Wiosna mobile

Czasu zostało niewiele. Już od 21 kwietnia rozpocznie się proces, w wyniku którego strony responsywne będą osiągały wyższe pozycje w wyszukiwarce, a, co za tym idzie, wyższą skuteczność w pozyskiwaniu czytelników i klientów. Wiosnę 2015 można więc określić mianem „wiosny mobile” – to najlepszy moment, by rozważyć zmiany na swojej i wyjście naprzeciw nowym wymogom.

Wyścig oglądalności

Biorąc pod uwagę, w jak wielu przypadkach zdobywanie pierwszych informacji o firmie i wejście na stronę odbywają się za pomocą urządzenia mobilnego, należy uznać problem za godzien uwagi i energicznych działań. Spadek pozycji w wyszukiwarce oznacza nie tylko mniejszą aktywność czytelników korzystających ze smartfonów czy tabletów, ale również drastyczne zmniejszenie się ruchu na stronie z wyszukiwarek stacjonarnych.

Przetestuj się

Jak sprawdzić, czy jesteś mobile friendly? Zastosuj prosty test, dzięki któremu dowiesz się, jakie elementy Twojej strony wymagają poprawy i modernizacji, by można było określić ją mianem „mobile friendly”: www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly. Wynik testu jest dobrym punktem wyjścia dla wszelkich zmian i unowocześnień, które należy wprowadzić na stronie, by uniknąć spadku oglądalności i skuteczności witryny w zwiększaniu sprzedaży.

Responsive web design

Jak działać?

Wykonanie testu pozwala na precyzyjne określenie sytuacji strony. Niektóre witryny mogą zostać przerobione, inne najekonomiczniej i najefektywniej będzie stworzyć od nowa. Nowoczesnym i skutecznym rozwiązaniem okazuje się stworzenie strony według standardów RWD, czyli Responsive Web Design, dzięki czemu strona automatycznie przystosowuje się do wszystkich czytników, zapewniając właściwą funkcjonalność i komfort użytkowania.

Nie ma tego złego…

Konieczność wprowadzania zmian na stronie lub wręcz jej zmiany jest z pewnością uciążliwa, jeżeli takie działania nie były planowane w budżecie czasu i środków firmy. Może jednak warto potraktować tę konieczność jako wyzwanie? Możliwość zweryfikowania swojego wizerunku i Internecie i zaplanowania zmian, które pomogą w budowaniu przewagi konkurencyjnej? Wyjście naprzeciw potrzebom mobilnych użytkowników może okazać się dla firmy najlepszą inwestycją w 2015 roku.

Czytaj więcej